جاذبه هاي گردشگري مشهد

۱۱ بازديد ۰ نظر

پارك طبيعي هفت حوض مشهد

پارك طبيعي هفت حوض يكي از زيباترين جاذبه هاي طبيعي مشهد كه در دل كوه هاي خلج در 7 كيلومتري مشهد واقع شده است كه اين منطقه گردشگري با ۷ حوضچه طبيعيِ كه بعضي از اين حوضچه ها به اندازه يك استخر كوچك وسعت دارد كه آب جاري در اين حوضچه ها بعد از عبور از اين هفت حوضچه به حوضي بزرگتر ريخته مي شود و رودخانه مسيرش رو ادامه مي دهد. اين پديده طبيعي حوض ها يا «دولين هاي» مختلف، به علت تخريب شيميايي توسط باران هاي اسيدي در بستر يكي از سرشاخه هاي رودخانه طرق از ارتفاعات رو به جنوب بينالود شگل گرفته است.اين منطقه توريستي بكر و با صفا يكي از پر بازديد ترين منطقه گردشگري تور مشهد مي باشد.براي رسيدن به زيباترين وارامش بخش ترين جاذبه گردشگري شهر مشهد، بايد به دل كوه هاي خلج در اطراف مشهد سفر كرد و بعد از وارد شدن به شهرك سيدي و جاده خلج، بعد از طي كردن حدود ۳ كيلومتر از جاده،گردشگران تور مشهد  به دوراهي مي رسند. بايد جاده اتوبان و آسفالت سمت چپ رو ادامه بدهند تا به ميدان مانندي برسند وگردشگران بايد بدانند اگر قصد سفر به اين منطقه رو دارند  بعد از رسيدن به اين ميدان بايد مابقي راه را كه حدود ۲ كيلومتر است را  پياده روي كنند و همچنين گردشگران تور مشهد مراقب  سنگ هاي صاف و صيقلي باشند  تا صحيح و سالم به «پارك طبيعي هفت حوض مشهد » برسند.

 

سفره خانه سنتي ترنج

زائران عزيز حرم مطهر (ع) اگر طرفدار غذاي ايراني هستند و دوست دار صرف غذا در فضايي زيبا و سنتي نوش مي باشد، “سفره خانه سنتي ترنج” انتخاب خوبي براي مسافران تور مشهد مي باشد.در اين سفره خانه مي توان انواع غذاهاي سنتي با بهترين كيفيت و مرغوب را نوش جان كنيد.

 

آبشار اخلمد مشهد

akhlamad.jpg

آبشار اخلمد مشهد از آبشارهاي استان خراسان رضوي،شمال شرقي ايران در شهرستان چناران در ۸۵ كيلومتري شمال غربيمشهد و ۲۴ كيلومتري چناران روبه كوه‌هاي بينالود و در دو كيلومتري روستاي اخلمد مشهد قرار دارد. اين آبشار از دو آبشار بلند كنار هم تشكيل شده است كه هر كدام بالاي ۴۰ متر ارتفاع دارند. اخلمد كه از مكان هاي ديدني اطراف مشهد مي باشد و قدمتي چند هزار سال دارد، در دره اي در ميان كوه بينالود بنا شده كه اين دره داراي ديواره‌هاي صخره‌اي با ارتفاع حدود ۲۰۰–۳۰۰ متر مي‌باشد كه يكي از بزرگ‌ ترين مناطق براي ورزش مفرح سنگنوردي در ايران مي‌باشد از ديواره‌هاي معروف آن مي‌توان به (ديواره سفيد - الله اكبر -عقاب و...) نام برد. در ابتداي دره ، انواع گل‌ها و گياهان زيبا و درختان انبوه به همراه باغات فراوان ميوه به چشم مي‌خورد و پس از طي مسيري آبشار اول كه داراي 23 متر ارتفاع است، ديده ميشود و با گذر از ميان اين آبشار و در يك كيلومتري آن، آبشار اصلي اخلمد با ارتفاعي حدودا 40 متري قرار دارد  و آبشار سوم و چهارم نيز در بالاي اين آبشارها قرار دارد. روستا اخلمد داراي باغ‌هاي زيبا و پرمحصولي مي‌باشد و از ميان محصولات اين منطقه سيب و گلابي اخلمد بسيار معروف است. مسافران تور مشهدمي توانند با رفتن به اين مكان زيبا از مسافرت خود لذت ببرند.

akhlamad2.jpg

آدرس: اخلمد در ۸۴ كيلومتري مشهد و در امتداد جاده مشهد- قوچان 

سد چاليدره مشهد

sad-chalidre-mashhad1.jpg

سد چاليدره مشهد يك سد خاكي با هسته رسي است كه براي آبياري باغ هاي اطراف طرقبه بهره گيري مي شود. اين ناحيه از دره هاي فرعي منطقه طرقبه بوده و يك محيط تفريحي و توريسم را براي مسافران تور مشهد نوروز 96 به اتفاق آورده است. جداره غربي آن، دره اي با قنات خصوصي و باغ مي باشد و اراضي آن منابع طبيعي بوده و شمال آن نيز دره ها و ارتفاعات باير و بكر است. در جداره شرقي نيز علاوه بر جاده نغندر، مجموعه مسكوني فرهنگيان و اراضي تپه ماهوري بكر قرار دارد. و داراي امكانات تفريحي مانند قايق پدالي، قايق سواري، ماهيگيري، رستوران و آلاچيق مي باشد.  اين سد در ابتداي جاده روستاي نغندر و در سمت چپ جاده در دره اي با همين نام  بنا شده است.سد چاليدره مايه پيشباز گردشگران تور مشهد نوروز 96 شده است.

 

 

رباط خاكستري مشهد

robate-khakmashhad.jpg

رباط خاكستري مشهد اين اثر تاريخي در 17 كيلومتري جنوب مشهد در كنار روستايي به همين نام واقع شده  كه منتسب به دوره صفويه است، رباط مزبور در گذشته محل بيتوته مسافران و كاروانيان در مسير شاهراه هرات، توس و نيشابور بوده و با توجه به منابع تاريخي در عصر غزنويان بنيان گرديده است. اين بنا مشتمل بر سه فضاي اصلي سرپوشيده بوده و روي هم رفته شش گنبد كروي آن را شكل داده است. پيرامون اين تالار نيز غرفه‌هايي با تاق جناغي براي اطراق مسافران تور مشهد نوروز 96 تعبيه شده و در گوشه‌هاي آن اتاق‌هايي به وجود آمده است. در ضلع جنوبي بنا نيز فضايي به صورت حياط وجود دارد. رباط خاكستري در شمار يادگارهاي معماري كهن خراسان مي‌باشد.

 

مطالب مرتبط:

تور مشهد تابستان 96 

تور مشهد تير 96 

تور مشهد مرداد 96

تور مشهد شهريور 96

تور مشهد پاييز 96 

تور مشهد مهر 96

تور مشهد آبان 96

تور مشهد آذر 96 

 

تور مشهد نوروز 97 

تور مشهد از شيراز

تور مشهد از تبريز

تور مشهد از اصفهان

تور مشهد از كرمانشاه

تور مشهد از كيش

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.