جاذبه هاي گردشگري ارمنستان

۹ بازديد ۰ نظر

كليساي اچميادزين ارمنستان

يكي از زيبا ترين و مناسب ترين كليساهاي خوب ارمنستان كليساي اچميادزين است. اين كليسا با نام رسمي واغارشاپات نام يك شهر و همچنين يك مكان مقدس در كشور ارمنستان است. كليساي اچميادزين ارمنستان در سال ۴۸۰ ساخته شده جاثليق كل ارامنه در آنجا زندگي مي‌كند. واژه اچميادزين به معناي ظهور تك ‌فرزند (منظور عيسي به‌عنوان تنها فرزند خدا) است، زيرا به باور مردم، عيسي خود در آنجا از آسمان به زمين فرو آمد تا مكان دلخواهش را براي ساخت كليسا نشان دهد. اين كليسا يكي از قديمي ترين كليساهاي ارمنستان است كه توسط گريگور لوساگوريچ يا همان بنيادگذار كيش گريگوري ارمني ساخته شده است. مسافران تور ارمنستان با رفتن به اين مكان زيبا مي توانند زمان خوشي را سپري كنند.

 

كليسا گغارت ارمنستان

اين كليسا در ۳۵ كيلومتري جنوب شرقي ايروان ساحل شرقي رودخانه ي آزاد ارمنستان قرار گرفته و در دره ي تاريخي گغارت قرار گرفته است. اين بنا در دو بعد زماني مختلف ساخته شده است و داراي دو قسمت اصلي است در اوايل قرن سيزدهم اين منطقه جزو املاك اختصاصي خاندان زاكريان بوده است  . بعدها خاندان پروشيان اين ملك را از خاندان زكريان خريداري نموده اند و دستور ساخت كليساي دروني را به يك خواهر و معمار دادند و در اواخر قرن سيزدهم كليساي دروني ساخته شده است كه داراي ۳ قسمت اصلي است كه يكي از اين قسمت ها آرامگاه سلسله س پروشيان است.توريستان تور ارمنستان مي توانند از اين مكان تاريخي بازديد كنند.

 

دره گل ها ارمنستان

دره گل ها در 50 كيلومتري شمال شرقي شهر ايروان ارمنستان در دل كوه قرار گرفته است.از ويژگي هاي بارز اين مكان، طبيعت سرسبز كوهستاني آن است كه در فصل تابستان غرق در گها و گياهان زيبا و در زمستان نيز با انبوهي ازبرف پوشيده مي شود. دره گلها شامل مجموعه هاي ورزشي و انواع رستوران ها و هتلهاست. طول پيست اسكي دره گلها 7 كيلومتر است و درسال 2004 تل سيژ آن بازسازي وبه تعداد ايستگاه هاي آن اضافه شده است. چهار كليساي بزرگ و دو كليساي كوچك، مجموعه كليسا هاي دره گلها را تشكيل مي دهد. در محوطه كليسا مقبره بنيانگذار آن و سنگهاي صليبي قرن 12 و 13 مي باشد ونيز آرامگاه دو پادشاه ارمني كه در جنگ سلجوقيان جان سپرده اند در آنجا قرار دارد.گردشگران تور ارمنستان مي توانند از اين منطقه بازديد كنند.

 

هانر ابدوتيان ارمنستان

hanrabdotian.jpg

هانر ابدوتيان ارمنستان اين ميدان در شهر ايروان ارمنستان قرار دارد كه در سال" 1926" با نقشه و مراقبت مستقيم شخص الكساندر تامانيان بنا شده است .نام قديمي اين ميدان لنين بوده است .اين عمارت بصورت بيضي استو در كناره ي آن ساختمان هاي دولتي و فرهنگي واقع شده است كه شامل ساختمان هيئت دولت "درضلع شمال شرقي "وزارت امور خارجه در "در ضلع جنوب غربي "وپست مركزي "ضلع جنوب شرقي"و هتل زنجيره ايي ماريوت آرمنيا"جنوب غربي"و در مركز جهت شمالي ميدان ساختمان موزه تاريخ وملي ارمنستان واقع شده است.در فصل تابستان به عنوان يكي از جذابترين نقاط  سرگرم كننده به حساب ميايد .در فضاي جلوي موزه فواره هاي آهنگين واقع شده كه باپخش اهنگ ونور پردازي منحصر به فرد هماهنگ است .مراسم زيادي در اين ميدان اجرا مي شود ودر انتها با اتش بازي هيجان انگيزي به پايان مي رسد.گردشگران تور ارمنستان مي توانند از اين مكان تاريخي بازديد كنند.

 

خيابان مارشال باغراميان ايروان ارمنستان

marshal.jpg

خيابان مارشال باغراميان ارمنستان ( بنام يكي از فرماندهان در جنگ جهاني دوم مارشال باغراميان نام گذاري شد) از خيابان هاي مهم ايروان است كه 2/2 كيلومتر طول دارد و از سمت شرق به اپرا و ازسمت غرب به ميدان بارگاموتيون منتهي مي شود. در اين خيابان دانشگاه ها، ساختمان ها اداري و دولتي بسياري وجود دارد كه به آن اهميت بسزايي داده است.اهميت اين بنا بخاطر وجود مكان هاي تاريخي و دولتي از جمله مجلس جمهوري و سفارت خانه ارمنستان و... مي باشد،در اين خيابان درختان بلوط زيادي وجود دارد كه پياده روي را در آن براي گردشگران تور ارمنستان لذتبخش كرده است.

marshal1.jpg

جهت رزرو تور ارمنستان با شماره 41954 -021 تماس حاصل نماييد.

مطالب مرتبط:

تور ارمنستان تابستان 96

تور ارمنستان تير 96 

تور ارمنستان مرداد 96 

تور ارمنستان شهريور 96 

تور ارمنستان پاييز 96 

تور ارمنستان مهر 96  

تور ارمنستان آبان 96    

تور ارمنستان آذر 96 

تور ارمنستان نوروز 97  

تور ارمنستان از شيراز

 تور ارمنستان از تبريز

تور ارمنستان از كرمانشاه

تور ارمنستان از مشهد

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.