درخت سبز كيش

۹ بازديد ۰ نظر

در انتهاي طولاني ترين مسير آبرفتي باستاني كيش، آب‌هاي سطحي به قسمتي از ناحيه شمالي جزيره كه به دره پرتغالي‌ها سرشناس است سرازير مي‌شوند، لذا اين منطقه از سرسبزي خاصي برخوردار است. در گوشه ها-كناره ها يكي از كهنسال‌ترين درختان لور جزيره، گردآور درخت سبز احداث شده است.
سرسبزي محوطه ساختمان‌ها و نرده‌هاي چوبي و پياده‌روهاي اين مجموعه، مناطق شمالي كشور را تداعي مي‌كند. ولي يكي از عواملي كه بهترين قيمت تور كيش سياحت‌كنندگان را به اين نقطه مي‌كشاند، هيبت افسانه‌اي درخت سبز است.
درخت سبز كهنسال‌ترين درخت «لور» جزيره است و احتمالا بين ۵۰۰ تا ۶۰۰ سنه عمر دارد. بر شاخه هاي اين درخت، گره هايي با نخ يا پارچه زده شده است كه در نگاه نخست آن را به نوعي مقدس مي نماياند. گروهي از مردم عقيده دارند كه اين درخت شگون دارد و به همين دليل به قصد برآورده شدن نيازشان پارچه‌هايي به شاخه‌هاي آن مي‌بندند.
مجموعه درخت سبز با آلاچيق‌هاي زيبا و محل هاي انبوه پخت كباب براي استراحت و بازديد رايگان گردشگران بازسازي شده است و مسير هاي پياده رو با چراغ‌هاي فانوسي شكل در ميان فضاي هميشه سبز با گل هاي كاغذي رنگارنگ، شما را به سوي جاذبه اصلي اين گردآور مي‌برد. در اين مجموعه نمازخانه، رستوران فصلي، بوفه و سرويس بهداشتي نيز موجود است.
مجموعه درخت سبز در مجاورت دو جاذبه مهم گردشگري كيش واقع شده و داراي دو درب ورودي است. يك درب آن با ورودي جاذبه گردشگري شهر باستاني حريره مشترك و ورودي ديگر آن در مجاورت آب انبار سنتي مي باشد. فقط بعد از چند دقيقه پياده روي مي‌توان از جاذبه هاي شهر باستاني حريره و آب انبار سنتي در بهترين قيمت تور كيش مجاورت مجموعه درخت سبز نيز ديدن كرد.
درخت لور يا انجير معابد، معروفترين درخت جزيره است. اين گونه درخت در نواحي جنوبي ايران رشد مي كند. پوست كهنسال درخت لور و برگ‌ها و ريشه‌هايش كه از بدنه اصلي آن آويزان هستند، آن را از ساير انواع درختان متمايز مي‌سازد. ريشه اين درختان طوري رشد مي كند كه مانند چتري بر روي زمين سايه مي‌افكند و ممكن است لغايت چند صد سنه عمر كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.