جزيره كيش ميانبري براي كاهش بوروكراسي

۱۰ بازديد ۰ نظر

به گزارش روابط عمومي واموربين الملل سازمان آزادگاه كيش اكبر تركان دبير شوراي عالي آزادگاه ها در تبادل نظر با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران جوان گفت: آزادگاه ها به انگيزه مزيت‌هايي همچون معافيت مالياتي، معافيت قوانين گمركي، ويزا ، قانون كار و كيش نامه پول و بانكي باعث افزايش جذابيت براي سرمايه گذاري در اين مناطق شده است.
وي در ادامه اظهار داشت: با آماده‌سازي زيرساخت‌هايي همچون فرودگاه‌ها، شبكه ترابري ريلي، جاده‌ايي و دريايي هزينه سرمايه گذاري كاهش و حاشيه هوده را افزايش مي‌يابد كه اين امر سبب گرايش سرمايه‌گذاران تور كيش براي تكاپو اقتصادي در اين مناطق مي‌شود و در نهايت شايستن سرمايه‌‌گذاري در سرزمين اصلي را افزايش مي‌يابد.
دبير شوراي عالي آزادگاه ها تصريح كرد: بوروكراسي گرد از موانع كسب و كار در سرزمين اصلي به حساب مي‌آيد كه ما كوشش مي‌كنيم دراين مناطق بوروكراسي رابه حداقل برسانيم.
تركان در پيوسته به برتري اقتصادي مناطق آزاد اشاره و ذكر داشت: هر منطقه بنابر برتري خويش جذابيتي براي سرمايه‌گذاران دارند به طور نمونه چابهار در گويه پتروشيمي، صنعت فولاد و به عنوان كريدوري براي پيوستگي از اقيانوس هند به افغانستان و آسياي ميانه به حساب مي‌‌آيد.
وي در ادامه افزود: قشم منطقه‌اي با محوريت صنايع نفتي، فولاد و صنايع انرژي بر است. وانگهي كيش در گويه توريسم تور كيش و حمايت از سكوهاي حفاري تكاپو دارد.
تركان در پايان به مزيت‌هاي اقتصادي منطقه آزاد اروند اشاره و ذكر داشت: اروند با قرارگيري در استان خوزستان و سرنوشت جنوبي عراق كه هر دو ناحيه نفت خيز هستند مي‌توانند بر روي ساز و برگ نفتي تكاپو كنند، در ضمن انزلي درحوزه پيوستگي با روسيه و گستره خزر، ارس گستره قفقاز و ماكو همكاري با تركيه را بهترين قيمت تور كيش دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.