جاذبه هاي گردشگري مشهد

۹ بازديد ۰ نظر

باغ شاهنامه مشهد

 

باغ شاهنامه مجموعه اي است به وسعت 3 هكتار در انتهاي توس 33 (بلوار توس مشهد) كه به همّت آقاي سيّد حسن موسوي ساخته شده و در ساخت و تزئين آن از معماري و هنر اصيل ايراني بهره گرفته شده است. و يكي از جاذبه هاي گردشگري مشهد است. فضاهاي پيش بيني شده در آن عبارتند از سالن اجتماعات، غذاخوري، نگارخانه، پارك بازي كودكان، فضاي آبي، آلاچيقها، سياه چادرها، اوبۀ تركمن ؛ اجراي مراسمات نمايش نقالي و شاهنامه خواني ؛ نمايشگاه اقوام مختلف و در كل اين باغ محلي خواهد بود براي ياداوري ميراث كهن ديار ايران زمين و مكاني براي احياي هنرهاي اصيل و قديمي اين مرزوبوم كه در حال فراموشي اند.

باغ شاهنامه مشهد يكي از بهترين فضاهاي موجود در شهر مشهد براي برگزاري مراسم هاي آئيني و … بويژه بزرگداشت فردوسي بزرگ مي باشد. علاوه بر اين مكان مناسبي براي برنامه هاي آموزشي و همايش است. و از جاهاي تفريحي مشهد است . طراحي اصلي فضاهاي آن بر اساس شاهنامه ديده شده است اما با توجه به اينكه آقاي موسوي مجموعه دار انواع اشياء و لوازم دوره هاي تاريخي  گوناگون مي باشد مي توان گفت موزه اي در باغ برپاست.

شنبه، سه شنبه، پنج شنبه صبح از ساعت 8 الي 13 بازديد جهت رزرو

 

بوستان ملت مشهد

بوستان ملت مشهد، يكي از مهم‌ترين بوستان‌هاي شهر مشهد مي‌باشد كه در غرب اين شهر قرار گرفته‌است. چرخ و فلك اين بوستان بزرگترين چرخ وفلك خاورميانه و هجدهمين چرخ و فلك مرتفع جهان ميباشد .

پارك بزرگ ملت مشهد با مساحتي حدود هفتاد و دو هكتار  در سال 1345 در ابتداي بلوار وكيل‌آبادساخته شد. اين مجموعه جزء يكي از بزرگترين و اصلي ترين مجموعه هاي تفريحي و گردشگري شهر مشهدمحسوب مي شود. اين پارك داراي چهار ورودي مي باشد كه ورودي جديدي نيز در حال ساخت مي باشد. اين وروي ها شامل ورودي شمالي (بلوار معلم), ورودي جنوبي( وكيل آباد), ورودي غربي (بلوار وكيل آباد), ورودي شرقي(بلوار آزادي) مي باشد. همچنين ورودي جديدي كه در حال ساخت در اين مجموعه مي باشد از سمت شما شرقي(چهارراه آزاد شهر) مي باشد.
از امكانات اين هتل مي توان به زمين‌هاي متعدد بازي فوتبال، واليبال، اسكيت، استخر شنا و زمين وسايل بازي كودكان اشاره كرد.  از جالبترين اين خدمات وجود شهربازي در اين پارك مي باشد كه با وجود وسايل بازي مدرن و جالب اوقات خوبي را براي زائران, گردشگران و اهالي شهر مشهد به وجود آورده است.
همچنين با توجه به نزديك بودن  مجتمع فرهنگي ـ هنري امام رضا(ع) به اين پارك, اين مجموعه از نظر فرهنگي نيز از اهميت بالايي برخوردار مي باشد. اين پارك از جمله مكان هايي مي باشد كه با توجه به جايگاه شهري و تسهيلات و امكانات موجود همه روزه پذيراي تعداد زيادي گردشگران,  مسافران و مشتاقان فضاي سبز و طبيعت مي باشد.

 

 

پارك جنگلي وكيل آباد مشهد

پارك جنگلي وكيل آباد يكي از پارك هاي وسيع و قديمي كلانشهر مشهد است كه در 8 كيلومتري جنوب غربي مشهد واقع شده و با بزرگراه عريض و زيباي وكيل آباد به ميدان آزادي و پارك بزرگ ملت مشهد مرتبط مي شود.اين مكان در گذشته جزء املاك وكيل‌الرعايا حاج حسين ملك بوده و در سال 1348شمسي به طور رسمي وقف شد. يكي از مهمترين ويژگي‌هاي اين مكان وجود درختان كهن و سر به فلك كشيده چنار و كاج است . آب موردنياز اين گردشگاه از طريق قنات بند گلستان بوده تامين ميشد و يك رودخانه بسيار زيباي نيز در سطح آن جاري ميباشد. علاوه بر جاذبه‌هاي طبيعي، نزديك به اين مكان شهربازي بسيار بزرگي به نام "كوهستان پارك شادي" و محوطه باغ ‌وحش بنا شده . باغ وكيل‌آباد سرمايه طبيعي و گردشگاهي خاطره‌انگيز مانند گذشته براي تمامي شهروندان و زائرين امام رضا(ع) ميباشد كه در حقيقت بخشي از هويت اين شهر مذهبي شناخته ميشود .

مجموعه تفريحي كوهسنگي

پارك كوهسنگي مشهد با دو كوه سنگي كه نزديك به شهر مقدس مشهد مي باشد به اين نام معروف شده است. اين پارك نزديك رشته كوه هاي جنوبي شهر مشهد واقع شده است كه از زيباترين جاذبه هاي تفريحي مشهد مقدس مي باشد. پارك كوهسنگي مشهد رتبه سوم را به علت بازديد گردشگران تور مشهد بعد از حرم مطهر امام رضا عليه السلام و رتبه دوم براي آرامگاه فردوسي كسب كرده است. 

اين محدوده به هيات مثلثي است كه بخش عمده آن را ارتفاعات سنگي تشكيل مي‌دهد. در اين اراضي دو كوه كم ارتفاع سنگي قرار دارد كه شكل و جنسيت خاص آن‌ها سبب نام‌گذاري اين مكان شده است. از ارتفاعات كوهسنگي چشم‌انداز زيبايي از شهر مشهد و حرم مطهر رضوي ديده مي‌شود.

 

 

وجود باغ‌هاي متعدد در شهر مانند باغ ملك‌آباد، باغ آستان قدس به زيبايي اين مناظر مي‌افزايد. بهترين و زيباترين منظر از شهر و پيرامون آن از فراز ارتفاعات كوهسنگي در ساعات بعدازظهر و عصر رؤيت مي‌شود. بنابر روايات معتبره اسلامي، كوهسنگي همان مكاني است كه حضرت رضا(ع) در جريان هجرت تاريخي – سياسي خود از مدينه به مرو در زمان ورود به عارفي (مثقب) به اين كوه تكيه نمودند و فرمودند: خداوند به آن بركت دهد. همچنين در دوره تيموري و صفوي نيز از اين كوه ياد شده است.

پارك كوهسنگي مشهد داراي هوايي بسيار تميز و لذت بخش مي باشد و به شكل مثلث ساخته شده كه باعث جذب گردشگران تور مشهد شده است. اين پارك هميشه مورد استقبال عموم مردم مشهد مقدس و همچنين مسافران تور مشهد قرار گرفته است.

 

مساحت پروژه مجموعه فرهنگي – تفريحي كوهسنگي در حدود يكصد هكتار است كه به صورت هشت باغ، شامل بهشت، فرهنگي، سنگي، طبيعي، آرامگاه، ‌ورزشي و تفريحي طراحي شده است. به طوري كه در هر يك از باغ‌ها حس تازه‌اي متبلور مي‌شود. مزار شهداي گمنام نيز همچون نگيني بر تارك كوه مي‌درخشد. امروزه بازار هنر خراسان نيز از جاذبه‌هاي گردشگري اين مجموعه محسوب مي‌شود. علاوه بر آن ساختمان سيزده طبقه موزه بزرگ خراسان از طرح‌هاي آينده در كوهسنگي قرار دارد. فروشگاه‌هاي پيرامون اين مجموعه عرضه‌كننده انواع ملزومات و سوغات از جمله ظروف ساخته شده از سنگ سياه هركاره مي‌باشد

مطالب مرتبط :

تور مشهد تابستان 96

تور مشهد مرداد 96

تور مشهد شهريور 96

تور مشهد پاييز 96 

تور مشهد مهر 96 

تور مشهد آبان 96 

تور مشهد آذر 96

تور مشهد از شيراز

تور مشهد از تبريز

تور مشهد از اصفهان

تور مشهد از كرمانشاه

 

تور مشهد نوروز 97

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.