جاذبه هاي تفليس گرجستان

۱۳ بازديد ۰ نظر
قلعه ناريكالا تفليس گرجستان Georgia Castle Narikala Tbilisi

قلعه ناريكالا تفليس گرجستان Georgia Castle Narikala Tbilisi روي يك تپه مشرف به شهر و رودخانه واقع شده است . قلعه ناريكالا براي محافظت از شهر در سال 4 ميلادي توسط صفويان ساخته شده است كه برخي از قسمت هاي قلعه در سال 1827 در اثر زلزله تخريب شده است . اين قلعه شامل دو بخش مي باشد كه يك بخش با ديوارهاي بلند در يك تپه با ارتفاع بلند بين حمام گوگرد و باغ گياه شناسي مي باشد و در پايين آن كليساي سنت نيكلاس وجود دارد .  اين قلعه زيبا و تاريخي به قلعه مادر شهرت دارد . ميهمانانتور گرجستان اگر به گرجستان سفر كرديد حتما از اين قلعه زيبا و تاريخي ديدن كنيد .

پارك آبي تفليس گرجستان Georgia Water Park Tbilisi

پارك آبي تفليس گرجستان

پارك آبي تفليس گرجستان Georgia Water Park Tbilisi در سال 2006 ميلادي اين پارك آبي زيبا در گرجستان افتتحاح شد كه در 3 كيلومتري از مركز شهر و 30 كيلومتري از دريا قرار گرفته است . اين پارك با نام هاي پارك آبي تفليس و آكوا پارك گينو نيز خوانده مي شود و يكي از بهترين مكان هايب ديدني در فصل بهار و تابستان مي باشد و سالانه مسافران زيادي از اين پارك زيبا ديدن مي كنند و همچنين جز پارك هاي سر باز گرجستان مي باشد كه از امكانات بينظيري براي لذت بردن و تفريح كردن در آب داراست و همچنين براي تفريحات خانوادگي بسيار مناسب است و تور گرجستان اين مكان زيبا و ديدني را به شما ميهمانان تور گرجستان پيشنهاد مي كند . شما ميهمانان عزيز مي توانيد از ساعت 9 الي 17 از اين مكان استفاده كنيد .

پارك آبي تفليس گرجستان

درياچه ليسي تفليس گرجستان Georgia Lisi Lake Tbilisi

 

 

 

 

درياچه ليسي تفليس گرجستان Georgia Lisi Lake Tbilisi در شمال غرب تفليس از سال 1953 مورد استفاده واقع شد . مساحت درياچه 16 كيلومتر مربع است كه حداكثر عمق آن 4 متر و حجم آب درياچه 1.222 ميليون متر مكعب مي باشد و داراي 2695 ميلي گرم در ليتر املاح دارد . در بهار به بيشترين حد و در فصل پاييز به كمترين حد مي رسد و همچنين حداكثر دماي آب در فصل تابستان به 28 درجه سانتي گراد مي رسد . آب درياچه تا حدودي شور است و اين آب از باران ، برف و آب هاي زير زميني تامين مي شود . از درياچه براي پرورش انواع ماهي استفاده مي شود ولي در تابستان توسط گردشگران تور گرجستان و مردم جهت شنا ، قايق سواري و استراحت استفاده مي شود . 

 

تنديس كارتليس تفليس گرجستان Georgia Kartlis statue Tbilisi

تنديس كارتليس يا مادر گرجستان به كارتليس دِدا معروف مي باشد . اين مجسمه بر بلنداي تپه هاي سولولاكي واقع شده است كه تقريبا از تمام نقاط شهر قابل ديدن مي باشد . به مناسبت هزار و پانصد سالگي شهر تفليس در سال 1958 يك مجسمه ساز گرجي به نام الگوجا آماشوكلي اين مجسمه زيبا را ساخته است . كشورهاي شوروي سابق مانند گرجستان و ارمنستان داراي مجسمه مادر هستند . كه شبيه اين مجسمه در پايتخت ارمنستان شهر ايروان هم موجود مي باشد . اين تنديس 20 متر طول دارد و از جنس آلومينيوم ساخته  شده است كه شبيه بانويي گرجي با لباس محلي است كه هر كدام از قسمت هاي تنديس داراي نمادي است . مثلا : كاسه براي پذيرايي از ميهماناني كه براي دوستي وارد گرجستان مي شوند و شمشير براي ميهماناني كه براي دشمني وارد گرجستان مي شوند.

 

مطالب مرتبط :

تور گرجستان تابستان 96

تور گرجستان مرداد 96

تور گرجستان شهريور 96

تور گرجستان پاييز 96 

تور گرجستان مهر 96 

تور گرجستان آبان 96 

تور گرجستان آذر 96 

تور باتومي تابستان 96

تور باتومي مرداد 96 

تور باتومي شهريور 96

تور باتومي پاييز 96 

تور باتومي مهر 96 

تور باتومي آبان 96 

تور باتومي آذر 96

تور تفليس تابستان 96

تور تفليس مرداد 96 

تور تفليس شهريور 96

تور تفليس پاييز 96 

تور تفليس مهر 96 

تور تفليس آبان 96 

تور تفليس آذر 96

تور گرجستان نوروز 97

تور تفليس نوروز 97 

تور باتومي نوروز 97

تور گرجستان از تهران 

تور گرجستان از اصفهان 

تور گرجستان از شيراز 

تور گرجستان از مشهد 

تور گرجستان از تبريز 

تور گرجستان از اهواز

تور گرجستان از رشت 

تور گرجستان از كرج 

تور باتومي از تبريز 

تور باتومي از تهران

تور باتومي از مشهد

تور باتومي از اروميه

تور تفليس از تبريز

تور تفليس از اصفهان

تور تفليس از شيراز

تور گرجستان 7 روزه

تور گرجستان 4 روزه

تور گرجستان 3 روزه

تور گرجستان ارزان

رزرو تور گرجستان

تور گرجستان لحظه آخري

قيمت تور گرجستان

تور گرجستان زميني

تور گرجستان هوايي

تور گرجستان تفليس

تور گرجستان باتومي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.