جاذبه هاي گردشگري آنتاليا

۸ بازديد ۰ نظر

 مسجد كنگره دار Yivli Minareli :

_كنگره_دار_2.jpg

ييولي ميناره لي توسط سلطان علاء الدين كي قباد سلطان سلجوقي در قرن سيزدهم در مركز شهر آنتاليابنا نهاده شد. اين مسجد با مناره هاي زيبايش امروز به يك سمبل در شهر آنتاليا تبديل شده است. مدرسه كاراتاي - مدرسه علوم ديني در منطقه داخل قلعه كاله ايچي قرار دارد. اين مدرسه از همان ابتداء در زمينه حكاكي بر روي سنگ در زمره بهترين مدارس در دوران سلجوقيان به شمار مي آمده است . از ديگر مناطق ديدني شهر آنتاليا مي توان به دو مسجد كه در زمان عثمانيان سا خته شده نيز اشاره كرد. يكي از آنها مسجد مراد پاشا است كه در قرن شانزدهم ساخته شد و ديگري مسجد Tekeli - تكلي محمد پاشا كه در قرن هجدهم بنا شده است ميباشد. اين مساجد از لحاظ كاشيكاري در نوع خود يك شاهكار هنري محسوب مي گردند. در كنار بندرگاه شهر مسجد باشكوه ديگري بنام اسكله – Iskele قرار دارد كه مربوط به اواخر قرن نوزدهم است. اين مسجد از سنگهاي بريده شده با چهارستون تشكيل شده كه در بالاي چشمه اي طبيعي بنا شده است. برج هيديرليك- Hidirlik كه احتمالاً در قرن دوم به عنوان مقري براي استفاده از فانوس دريايي مورد استفاده قرار مي گرفته است از جمله نقاط ديگر ديدني شهر آنتاليا است.

 

 

موزه آنتاليا كه به موزه باستان شناسي آنتاليا نيز مشهور ميباشد يكي از بزرگترين موزه هاي تركيه است و داراي ۱۳ تالار نمايشگاهي و يك گالري رو باز است.اين موزه كه مساحتي حدود ۷۰۰۰ متر مربع را به خود اختصاص داده، ۵۰۰۰ اثر هنري از آناتولي را در خود جاي داده است. موزه آنتاليا در سال ۱۹۸۸ جايزه ويژه انجمن اروپا را از آن خود كرد.

 

_آنتاليا_1.jpg

_آنتاليا_3.jpg

 

 

ساحل آلانيا :

ساحل آلانيا ساحلي شني است كه دراراي ساحل آبي به رنگ فيروزه است كه در هواي آرام ميتوانيد ماهي ها را در سواحل نارنجي كي كوبات مشاهده كنيد .شهر آلانيا يكي از شهرهاي توريستي آنتاليا نيز هست مكانهاي تفريحي زيادي در شهر آلانيا است از قبيل پلاژها و پاركهاي ابي آلانيا ، غار دامالاش آنتاليا و ساحل كي كوبات آلانيا...

 

_2.jpg

_3.jpg

مسجد محمد پاشا آنتاليا :

مسجد محمد پاشا مربوط به دوره عثماني مي باشد و يكي از مهمترين مساجد آن زمان به شمار مي رود . اين مسجد در منطقه كالكاپيسي آنتاليا و در قرن 18 ساخته شد. نماي اين مسجد به صورت يك گنبد اصلي بزرگ است كه سه گنبد ديگر اطراف آن قرار گرفته است و داخل آن را با آيه هاي قرآني مزين گرديده شده است. بسياري از گردشگران تور آنتاليا ديدن اين مسجد در برنامه سفرشان قرار دارد.

 

_محمد_پاشا.jpg

منطقه سايد آنتاليا : 

منطقه سايد يكي ازجاذبه هاي گردشگري آنتاليا محسوب مي شود اين منطقه بندري مانند منطقه اي تاريخي و باستاني است و به معني درخت انار است.اين منطقه داراي ساحل ماسه اي و مغازه هاي مختلف است .و يك منطقه توريستي است داراي تعداد زيادي كافه و رستوران است .مغازه هاي جواهر فروشي، و سايل چرمي در اطراف اين خيابان قرار گرفته اند.تالار تئاتر تزئيني با بزرگترين ستونها و بازار معبد آپولو در كنار دريا واقع شده اند و يكي از مكانها تاريخي اين منطقه هستند.

_سايد_آنتاليا.jpg

مطالب مرتبط:

  تور آنتاليا تابستان 96

تور آنتاليا تير 96  

تور آنتاليا مرداد 96   

تور آنتاليا شهريور 96  

  تور آنتاليا پاييز 96

  تور آنتاليا مهر 96 

تور آنتاليا آبان 96  

تور آنتاليا آذر 96 

تور آنتاليا نوروز 97  

تور آنتاليا از شيراز

تور آنتاليا از اصفهان

تور آنتاليا از مشهد

تور آنتاليا از كرمانشاه

تور آنتاليا از تبريز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.