جاذبه هاي گردشگري ارمنستان

۹ بازديد ۰ نظر

درياچه سوان ارمنستان


درياچه سوان ارمنستان در ۶۰ كيلومتري شمال شرقي ايروان ارمنستان و واقع در فرمانروايي گغاركونيك مي باشد . اين درياچه كه وسيع ترين درياچهٔ قفقاز و از وسيع ترين درياچه‌هاي كوهستاني آب شيرين در دنيا است در ارتفاع ۱۹۱۶ متري سطح دريا واقع شده است. نام سوان از ريشهٔ اورارتويي سيونا و به معني «سرزمين درياچه‌ها» گرفته شده‌است. حدود ۳۶ جويبار به اين درياچه مي‌ريزند و تنها رودخانه‌اي كه از سوان سرچشمه مي‌گيرد رود هِرازدان ارمنستان است.
از گردشگاه‌هاي پيرامون اين درياچه، چشمهٔ آب معدني ديليجان و شهرستاني به همين اسم است. ماهي قزل‌آلاي مشهوري به نام ايشخان (شاهزاده) بومي اين درياچه مي باشد.درياچه سوان تنها درياچه اي است كه داخل مرز ارمنستان امروزي قرار دارد. شبه جزيره سواناوانك ( كه در قديم جزيره بوده است ) با سواحل شمالي خود منطقه تاريخي درياچه محسوب مي شود.اين درياچه كوهستاني بيش از 5% از مساحت كل ارمنستان را دربرمي گيرد ، و صومعه شبه جزيره يكي از مكان هاي ديدني بسيار معروف و در ضمن نزديك ترين محل براي بازديد گردشگران تور ارمنستان به شمار مي رود.

 

 

ساختمان اپرا ارمنستان

ساختمان اپرا ارمنستان يكي ازشاهكار هاي ناب معماري شهر ايروان و از شمار يكي از 10 سالن اپراي برتر جهان مي باشد كه به نام Aram kachatorian  (اولين اپرا نويس ارمني)نام گذاري شده است. اين ساختمان از دو قسمت ساخته شده كه سالن غربي آن، سالن فيل هارمونيك (اركستر سمفوني ) به نام Aram kachatorian و سالن شرقي آن، سالن اپرا وباله به نام Alexander spendiarian  هست. اين بنا با طراحي و نظارت مستقيم معمار مشهور Alexander Tamanian در سال 1931 تاسيس شده است ودر سال 1936 در نمايشگاه بين المللي پاريس مدال طلاي معماري را دريافت كرده و اولين برنامه اي كه در آن اجرا شده درسال 1932 بوده است و درسالهاي گذشته يكي از مراكز جذب توريست محسوب مي شود. هنرمندان معروف بسياري جهت برگزاري كنسرت هاي موسيقي درساختمان اپرا به ارمنستان سفر مي كنند و استقبال خوبي نيز از آنان مي شود. مسافران تور ارمنستان مي توانند به راحتي از مراكز تفريحي بسياري كه در اطراف ساختمان اپرا ارمنهستان افتتاح شده است بهره ببرند. 

دره گل ها ارمنستان

دره گل ها در 50 كيلومتري شمال شرقي شهر ايروان ارمنستان در دل كوه قرار گرفته است.از ويژگي هاي بارز اين مكان، طبيعت سرسبز كوهستاني آن است كه در فصل تابستان غرق در گها و گياهان زيبا و در زمستان نيز با انبوهي ازبرف پوشيده مي شود. دره گلها شامل مجموعه هاي ورزشي و انواع رستوران ها و هتلهاست. طول پيست اسكي دره گلها 7 كيلومتر است و درسال 2004 تل سيژ آن بازسازي وبه تعداد ايستگاه هاي آن اضافه شده است. چهار كليساي بزرگ و دو كليساي كوچك، مجموعه كليسا هاي دره گلها را تشكيل مي دهد. در محوطه كليسا مقبره بنيانگذار آن و سنگهاي صليبي قرن 12 و 13 مي باشد ونيز آرامگاه دو پادشاه ارمني كه در جنگ سلجوقيان جان سپرده اند در آنجا قرار دارد.گردشگران تور ارمنستان مي توانند از اين منطقه بازديد كنند.

هانر ابدوتيان ارمنستان

هانر ابدوتيان ارمنستان اين ميدان در شهر ايروان ارمنستان قرار دارد كه در سال" 1926" با نقشه و مراقبت مستقيم شخص الكساندر تامانيان بنا شده است .نام قديمي اين ميدان لنين بوده است .اين عمارت بصورت بيضي استو در كناره ي آن ساختمان هاي دولتي و فرهنگي واقع شده است كه شامل ساختمان هيئت دولت "درضلع شمال شرقي "وزارت امور خارجه در "در ضلع جنوب غربي "وپست مركزي "ضلع جنوب شرقي"و هتل زنجيره ايي ماريوت آرمنيا"جنوب غربي"و در مركز جهت شمالي ميدان ساختمان موزه تاريخ وملي ارمنستان واقع شده است.در فصل تابستان به عنوان يكي از جذابترين نقاط  سرگرم كننده به حساب ميايد .در فضاي جلوي موزه فواره هاي آهنگين واقع شده كه باپخش اهنگ ونور پردازي منحصر به فرد هماهنگ است .مراسم زيادي در اين ميدان اجرا مي شود ودر انتها با اتش بازي هيجان انگيزي به پايان مي رسد.گردشگران تور ارمنستان مي توانند از اين مكان تاريخي بازديد كنند.

خيابان مارشال باغراميان ايروان ارمنستان

خيابان مارشال باغراميان ارمنستان ( بنام يكي از فرماندهان در جنگ جهاني دوم مارشال باغراميان نام گذاري شد) از خيابان هاي مهم ايروان است كه 2/2 كيلومتر طول دارد و از سمت شرق به اپرا و ازسمت غرب به ميدان بارگاموتيون منتهي مي شود. در اين خيابان دانشگاه ها، ساختمان ها اداري و دولتي بسياري وجود دارد كه به آن اهميت بسزايي داده است.اهميت اين بنا بخاطر وجود مكان هاي تاريخي و دولتي از جمله مجلس جمهوري و سفارت خانه ارمنستان و... مي باشد،در اين خيابان درختان بلوط زيادي وجود دارد كه پياده روي را در آن براي گردشگران تور ارمنستان لذتبخش كرده است.

جهت رزرو تور ارمنستان با شماره 41954 -021 تماس حاصل نماييد.

مطالب مرتبط:

تور ارمنستان تابستان 96

تور ارمنستان تير 96 

تور ارمنستان مرداد 96 

تور ارمنستان شهريور 96 

 

تور ارمنستان از شيراز

 تور ارمنستان از تبريز

تور ارمنستان از كرمانشاه

 

تور ارمنستان از مشهد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.