جاذبه هاي گردشگري ارمنستان

۹ بازديد ۰ نظر

معبد گارني ارمنستان

تاريخ ساخت معبد گارني ارمنستان به هايك ناهابت كه به نام گارنيك نوه نتيجه گذاشته شده است. رودخانه گارني در 28 كيلومتري جنوب شرقي ايروان واقع شده است كه در منطقه استان كوتايك است. اين محدوده با شرايط اب وهوايي خوب و مطبوعي كه داراست براي شكار اختصاصي و ييلاق پادشاهان ارمنستان در قرنهاي مختلف مي باشد. در قسمتي از اين عمارت حمام اختصاصي زيبا وجود دارد كه متعلق به دختر خسرو پرويز خواهر تيرداد سوم مي باشد. اين حمام از قسمتهاي مختلفي تشكيل شده است كه شامل حمام بخار و حوضچه هاي اب گرم و سرد است. بخش جالب توجه اين حمام كاشي كاري هاي كف حمام است كه از پانزده رنگ طبيعي تشكيل شده و ماهي هاي دريا نقاشي شده است. معبد گارني ارمنستان داراي ططراحي نظيري از فيگور زن و مردي مي باشد كه نماد خداي اقيانوس است.

ميدان جمهوري ارمنستان

يكي از ديدني هاي ارمنستان ميدان جمهوري است كه در شهر ايروان است كه طراحي آن در سال هاي 1924-1929 و ساخت آن در سال 1958 توسط معمار ارمني شده است.در اين ميدان مردم  ارمنستان بعضي از جشن ها و مراسم هايشان را برگزار مي كنند و از تلاقي خيابان هاي آبويان، نالبنديان، تيگران متس، ساركسيان و آميريان ايجاد شده است. شكل كلي ميدان مربع است و با هفت ساختمان بزرگ و زيباي  گالري ملي و موزه، وزارت كشور، خانه دولت، دفتر مركزي پست جمهوري ارمنستان ، هتل  ماريوت ارمنستان،  وزارت امور خارجه و وزارت انرژي و منابع طبيعي احاطه شده است. در قسمت شمالي اين ميدان و در جلوي گالري ملي رقص فواره بزرگ قرار دارد كه در شب زيبايي و جلوه خاصي دارد. در گذشته مجسمه لنين در قسمت جنوبي ميدان قرار داشت. مسافران تور ارمنستان  مي توانند از تماشاي اين ميدان لذت ببرند.

 

 

صومعه خور ويراپ ارمنستان

 

يكي از زيبا ترين و قديمي ترين مكان هاي ارمنستان صومعه خور ويراپ است كه در دشت آرارات ارمنستان در نزديكي مرز با تركيه قرار گرفته است. صومعه خور ويراپ ارمنستان وابسته به كليساي ارمني است و محل اقامت كاتوليكوس ارمنستان مي باشد. در نزديكي اين ساختمان كليسايي مربوط به قرن ۱۱ وجود دارد. معناي صومعه خور ويراپ گودال عميق و يا "چاه عميق است كه مربوط به قرن 7 مي باشد و داراي سيستم گرمايشي و حمام بوده و بسيار مورد توجه مسافران تور ارمنستان قرار گرفته است. در آن زمان از انجا به عنوان رندان استفاده مي شده است و صومعه سياهچالي گود و هولناك دارد و خود واژه ارمني خور ويراپ هم به معني سياهچال است. صومعه خور ويراپ ارمنستان مكاني مناسب و تاريخي براي مسافران تور ارمنستان مي باشد.

 

 

درياچه سوان ارمنستان


درياچه سوان ارمنستان در ۶۰ كيلومتري شمال شرقي ايروان ارمنستان و واقع در فرمانروايي گغاركونيك مي باشد . اين درياچه كه وسيع ترين درياچهٔ قفقاز و از وسيع ترين درياچه‌هاي كوهستاني آب شيرين در دنيا است در ارتفاع ۱۹۱۶ متري سطح دريا واقع شده است. نام سوان از ريشهٔ اورارتويي سيونا و به معني «سرزمين درياچه‌ها» گرفته شده‌است. حدود ۳۶ جويبار به اين درياچه مي‌ريزند و تنها رودخانه‌اي كه از سوان سرچشمه مي‌گيرد رود هِرازدان ارمنستان است.
از گردشگاه‌هاي پيرامون اين درياچه، چشمهٔ آب معدني ديليجان و شهرستاني به همين اسم است. ماهي قزل‌آلاي مشهوري به نام ايشخان (شاهزاده) بومي اين درياچه مي باشد.درياچه سوان تنها درياچه اي است كه داخل مرز ارمنستان امروزي قرار دارد. شبه جزيره سواناوانك ( كه در قديم جزيره بوده است ) با سواحل شمالي خود منطقه تاريخي درياچه محسوب مي شود.اين درياچه كوهستاني بيش از 5% از مساحت كل ارمنستان را دربرمي گيرد ، و صومعه شبه جزيره يكي از مكان هاي ديدني بسيار معروف و در ضمن نزديك ترين محل براي بازديد گردشگران تور ارمنستان به شمار مي رود.

 

شهر جرموك ارمنستان

 

شهر توريستي جرموك ارمنستان يك شهر كوهستاني با چشمه هاي آب گرم است كه در جنوب استان ويتس دزر  و 53 كيلومتري شرق استان يغگنادزور است. جمعيت شهر جرموك در سال 2011 چيزي حدود 4628 نفر بوده است.اسم جرموك در زبان ارمني به معناي جاي گرم است.داراي طبيعت بسيار زيبا ، آب و هواي تميز و چشمه آب گازدار جرموك است كه هر ساله در فصل تابستان توريستان تور ارمنستان بسياري را جذب مي نمايد. آب آشاميدني جرموك خواص درماني زيادي دارد و از زمان قرون وسطي تا كنون آب درماني در آن وجود داشته است. يكي ديگر از ويژگي هاي اين شهر وجود چشمه هاي آب آشاميدني در نقاط مختلف شهر است كه دماي آنها بين ۳۰ تا ۷۰ درجه است. اينشهر در ارتفاع 2080 از سطح دريا در كوه هاي  ويتس دزر در ميان جنگل هاي انبوه  در يك فلات كه توسط رودخانه آرپا به دو بخش تقسيم شده است. مسافران تور ارمنستان از اين مكان گردشي مي توانند بازديد كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.