جاذبه هاي گردشگري كيش

۸ بازديد ۰ نظر

پارك دلفينهاي كيش

 

مجموعه تفريحي پارك دلفينهاي كيش داراي مساحتي حدود ۱۰۰ هكتار مي باشد و در جنوب شرقي جزيره كيش واقع شده است. اين مجموعه شامل فضاي سبز با انواع گونه‌هاي مختلف گياهي، باغ پرندگان و اولين و تنها دلفيناريوم در ايران مي باشد. در دلفيناريوم اين مجموعه گونه‌هاي مختلفي از پستانداران دريايى از جمله دلفين، شير دريايى شمالى، شير دريايى جنوبى، گربه دريايى شمالى، گراز دريايى و پنگوئن نگهداري مي‌شوند و بازديدكنندگان و گردشگران تور كيش مي‌توانند از هنرنمايي آنان كه توسط مربيان ايراني تربيت مي‌شوند ديدن نمايند و لذت ببرند. در مجموع ۲۱ پستاندار دريايى در استخرهايى با حجم ۱۸۰۰۰ متر مكعب پر شده از آب دريا نگهدارى مي‌شوند. گردشگران تور كيش توسط اتوبوس قطاري به پارك پرندگان و سپس به دلفيناريوم هدايت مي‌شوند.

فضاي سبز پارك دلفين  شامل بيش از يكصد گونه گياهي از جمله هزاران درخت نخل، بنجامين‌ هاى بسيار بزرگ، درختان لور (انجير معابد)، اوكاليپتوس، آكاسيا، مورد، كهور، گل ختمى، شيشه شور، تكوما، سياه نوفيلد، كند كارپوس، جونيا پروس و بيش از ۲۵ گونه كاكتوس و ساير گياهان است كه با توجه به وضعيت اقليمي جزيره كيش و مرجاني بودن خاك آن در نوع خود بي‌نظير است.

 

 

 

روستاي باغو كيش

باغو از آبادي‌ هاي قديمي جزيره كيش مي باشد كه در جنوب غربي جزيره واقع شده است. امروزه اين آبادي جز چند خانوار دامدار، سكنه ديگري ندارد. حاصلخيزي اين منطقه در ميان بوميان زبانزد است. بيشه انبوهي از انواع درختان بومي در اين منطقه به چشم مي‌خورد كه در آن ميان، مجموعه درختان كهنسال لور زيبايي بي نظيري دارد. پارك دليران با وسعت 60 هكتار به منظور گسترش امكانات تفريحي و توسعه فضاي سبز در جزيره و بهره‌برداري از زيبايي‌ هاي طبيعي روستاي باغو كيش كه از خاكي مستعد برخوردار است در اين منطقه احداث گرديده است. براي بازديد از اين روستاي تاريخي با تور كيش همراه شويد.

 

كلبه هور كيش

كلبه هور كيش دماغه اي در غربي ترين بخش جزيره كيش است كه بستر آن صخره اي بوده گردشگران تور كيش كه علاقه مند به ماهيگيري مي باشند اغلب اين ناحيه را براي ماهيگيري انتخاب مي نمايند. تنوع ماهيان، صدف ها و لاك پشت ها در اين ناحيه جذابيت اين تفريح را چندين برابر مي كند, همچنين علاقه مندان به غواصي نيز اين قسمت از ساحل كيش را مي توانند انتخاب نمايند.

كلبه هور كيش آب شورى را كه با استفاده از نيروى باد از اعماق زمين به بالا كشيده مى‌شود، با استفاده از انرژى خورشيدى شيرين و قابل استفاده مى كند . اين كلبه داراي آلاچيق، نيمكت، باربيكيو و نورافكن هاي بزرگ مي باشد كه محل مناسبي براي استراحت گردشگران تور كيش و ساكنان اين جزيره مي باشد .

لنجي كه حدودا ده سال پيش به گل نشسته، در امتداد ساحل اين كلبه جلوه اي بي نظير به اين منطقه اختصاص داده است. اين لنج حدود 200 متر از ساحل دريا فاصله دارد و با زيباسازي روشنايي شب ها همانند مرواريدي در آب هاي خليج فارس مي درخشد. برخلاف كشتي يوناني كه بيانگر رونق تجارت بين المللي كيش در گذشته مي باشد،  اين لنج به گل نشسته نمادي از كار و تلاش بوميان جزيره كيش در شغل سنتي ماهيگيري است. 

سافاري كيش

 

مجموعه ورزشي، تفريحي و توريستي پارس سافاري كيش با هدف توسعه گردشگري طبيعي و ايجاد فضايي  شاد و سالم براي همه گروه هاي سني به ويژه جوانان و مسافران تور كيش ايجاد شده است . 
سافاري كيش نخستين  برگزار كننده تورهاي سافاري صحرا در ايران مي باشد و با تلاش مهندسين و صنعتگران ايراني مهندسي بنا شده است . سافاري (Safari) در لغت به معناي بازديد كردن و سياحت اكتشافي در آفريقا ميباشد و به برنامه تور گردشي گفته ميشود كه در آن گردشگران در تور توسط انواع خودروها و يا چهار پايان و با طي مسيري مشخص از مكانهاي ديدني و جذاب بازديد كرده و از آن لذت مي برند .
يكي از معروفترين انواع تور سافاري ، تور صحرا است كه شرايط اقليمي و  مسير حركت آن مكانهاي بياباني و صحرائي ميباشد . در اين تورها از خودروهاي دو ديفرانسيل و چهار محور نظير لندرور ، تويوتا لندكروز و... حتي شتر نيز استفاده مي شود . 
شرايط اقليمي مورد نياز يك تور صحرا طبيعت گرم و خشك بياباني و نيمه بياباني است. جزيره زيباي كيش با توجه به دارا بودن شرايط آب و هوايي و موقعيت مناسب براي پذيرش گردشگران تور كيش يكي از مكانهاي بالقوه براي تور سافاري است .

آب انبار سنتي كيش

 

در جزيره كيش به علت حجم بارش كم و وجود اغلب بارش هاي فصلي يكي از روشهاي ذخيره آب آشاميدني در قديم ساخت آب انبار بوده است .در محدوده شهر حريره كيش در نزديكي مجموعه درخت سبز در سال 1372 جهت جمع آوري آب هاي سطحي، يك آب انبار دو قلو با پنج بادگير به سبك معماري سنتي يزدي احداث گرديده است. با توجه به ساخت و سازهاي كيش و از بين رفتن مسير آبهاي سطحي منتهي به آب انبارهاي سنتي، امروزه از دستگاه هاي آب شيرين كن براي تهيه آب شيرين استفاده مي شود و اين آب انبارها كاربرد اصلي خود را از دست دادند اما به عنوان يك مكان گردشي ديدني و جالب براي گردشگران تور كيش تبديل گرديده اند.

در فصول گرم سال هواي داخل اين آب انبار با وجود روزنه‌هاي ورودي و بادگيرها متعادل و حتي خنك مي‌ شود، برخورد باد با آب داخل آب انبار به اين موضوع كمك مي‌كند. در حال حاضر با توجه به اينكه ديگر آبي در آب انبار سنتي كيش نيست خنكي هوا كمتر احساس مي‌شود. روزنه هاي بالاي گنبدهاي آب‌ انبار به تهويه هوا كمك مي‌كند. براي بازديد از اين آب آنبار تاريخي با تور كيش همراه شويد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.