خاك كيش

تور كيش

خاك كيش

۹ بازديد ۰ نظر

خاك بخش مركزي -  دسته مركزي مذهب تقدير مرتفع آن 35 – 40 متر از سطح دريا است. احداث فرودگاه در اين تقسيم جزيره كه با هموارسازي بخشي از زمين آن براي ايجاد باند و تأسيسات ديگر و سازه هاي مربوط به فرودگاه شد و هم چنين استحصال ماسه تور كيش و كار و جنبش هاي عمراني از قبيل هموار كردن زمين يا تسطيح تپه ها و پرساختن فرورفتگي ها و چاله ها كه همه آن ها سبب شد الي خاك زنده ناچيز عمق و نرم كهنه اين تقسيم از جزيره كه داري حالت كلوئيدي و قشري كم تر از20 سانتي متر داشته است كاملاً منهدم شود. پس خاكي كه الان به جاي آن ها به صورت دستي در بخشهائي از جزيره وجود دارد مفيد نبود، فاقد هر كيفيت لازم و حالت كلوئيدي و هرگونه هوموس (لاشبرگ) و بالاخره متفاوت از خاك كهن است. البته خاك گوشه ها-كناره ها باند فرودگاه به انگيزه نگهداري از حريم فرودگاه هنوز بكر و دست نخورده است.
خاك بخش غربي جزيره -  تقريباً شامل نيمي از سطح جزيره است. به انگيزه شيب مختصر و محدود زمين، شستشو و استهلاك در آن ناچيز صورت مي گيرد. خاك اين دسته جزيره بسيار خوب و ضخامت آن در حدود 70 سانتي متر يا كمي بيش تر است و دربرگيرنده نيمي ازخاكهاي استهلاك مكشوف بخش مركزي جزيره است كه براثر شستشو و جريان آب باران روي اين منطقه پخش شده است.
خاك تقسيم هاي شرقي، شمال شرقي و جنوب شرقي جزيره – بخش هاي اين قسمت هموارتر از تقسيم هايذكر شده پيشين است. نوار ساحلي شمال  شرقي نسبت به نوار ساخلي جنوب شرقي هموارتر و خاك آن داراي مرز واسط بخش مركزي و بخش غربي است.
خاك بخش شمالي جزيره – لغايت اندازه اي كمابيش نرم و داراي قشر كلفت و گاه داراي گودالها و چاله هاي فراوان است.
نوع خاك سطح جزيره كيش – در كل مخلوطي از بهترين قيمت تور كيش  رس، سيلت، ماسه و شن و كم و بيش خاكي از بقاياي پوسيده نسوج حيواني ( كود طبيعي) و بقاياي گياهي (هوموس) است. خاك بخش مركزي آن اكثراً مرجاني است و سطح آن را از مركز الي كناره غالباً تركيبي از رس و خاك هاي پوسيده مي پوشاند. سطح نوار كنار شرقي و جنوب شرقي نيز از ماسه هاي مرجاني تقريباً يك دست و سفيد و براق پوشيده است. ديواره هاي سنگي نوار ساحل شمال شرقي وشرق كه در معرض ضربات امواج پيمان دارند از شن و قلوه سنگ هاي متخلخل تشكيل شده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.